Na actividade da clase pasada, fixemos un PPT nun drive, no que cada un de nós tiña que presentar e explicar un apartado diferente do currículum da EOI. Eu fixen a parte da avaliación e a permanencia. Pareceume moi interesante, pois gustaríame opositar para traballar nunha EOI e esta programación en concreto será o meu obxecto de estudo.
O que aprendín do xeito no que está detallada a avaliación das EOI, é que se trata dun documento moi pensado, seica mellor preparado que outras partes do currículum. Como docente, penso que a parte de avaliación é unha das que máis importancia teñen, sobre todo de cara ao futuro dos nosos alumnos, quen desexan entender o por que das súas notas.
A mín, gústame que se puntúe nun principio como "apto/a" ou "non apto/a", porque dalgún xeito quítaselle importancia á competitividade que xeneran as notas numéricas (algo que soe desmotivar moito algunhas persoas cun ritmo de aprendizaxe máis lento).
En canto á permanencia, tamén considero axustados os principios que se describen. É xusto permitir unha repetición do curso, porque poden xurdir imprevistos de todo tipo, pero cursar un curso dúas veces debería abondar para que o alumno/a en cuestión adquirise os coñecementos necesarios para superar o exame e continuar avanzando.
En parte grazas a esta actividade, estou moi motivada agora mesmo por conseguir o meu reto de ser profesora na EOI!
Es muy interesante lo que comentas de las notas numéricas, Paz. Tienes toda la razón cuando apuntas que el sistema numérico fomenta la competitividad, nunca me había parado a pensar en ello detenidamente. Además, o existe una rúbrica muy detallada o es difícil defender por qué un alumno tiene una nota y otro, otra. Sin contar que las notas no siempre reflejan el esfuerzo del alumnado, ya que hay personas a las que les cuesta más y sacan notas bajas habiéndose esforzado al máximo (lo que como bien dices, puede fomentar la desmotivación de esas personas).
ResponderEliminarSi las notas fuesen ‘apto’ o ‘no apto’, el alumnado no se sentiría tan agobiado y obsesionado con los exámenes y los trabajos (para sacar las mejores notas) y se centraría más en aprender. El profesorado siempre se queja de que lo primero que preguntamos es por la evaluación y que nos quejamos por las notas, pero cuando las notas lo son todo para acceder a un máster, a una beca, etc. es difícil que nos centremos en otra cosa. Y es triste, porque deberíamos centrarnos más en aprender sin esa presión de sacar la mejor nota para que nos den la beca el año que viene y poder continuar con nuestros estudios. Genial la reflexión, Paz, ¡gracias!
Un abrazo (y felices fiestas) :)
Grazas a ti Vanesa! Si, penso que este xeito de dar as notas axuda moitísimo a que os estudantes esquezan a competitividade e se centren mellor en aprender a candaseu ritmo.
EliminarFeliz aninovo a ti tamén!